creation per excellence, it's not surprising that they want to pay it a tribute every once in a while. This time, a website is the centrepiece for a fantastic campaign starring The Sartorialist.
The trenchcoat came into being at the beginning of the 20th century, providing an alternative to the classic military coats worn by the English and French armies. It was lighter and more practical, and it became an icon of fashion during the forties, thanks to actors like Humphrey Bogart and Peter Sellers.
Now, Burberry have invited prestigious photographers to capture their vision of the legendary trenchcoat. And to inaugurate the website, The Sartorialist has taken some great photos of people wearing the classic piece.
The idea of the site is that everyone can upload a photo of themselves wearing a Burberry trenchcoat, to create an interesting international collage.
http://artofthetrench.com/
El trenchcoat es la prenda por excelencia de Burberry's y no es de extrañar que la firma le rinda tributo periódicamente. En esta ocasión, un website es el hilo conductor de una fantástica campaña protagonizada por The Sartorialist.
El trenchcoat nació a principios del siglo 20 como alternativa a los abrigos clásicos que llevaban los militares de los ejércitos ingleses y franceses. Era más ligero y práctico, así que pasó a convertirse en un icono de moda durante los años 40, gracias a actores como Humphrey Bogart y Peter Sellers.
Burberry ha invitado a prestigiosos fotógrafos a retratar su visión de la mítica trenchcoat. Para inaugurar su website, The Sartorialist ha realizado algunas de sus conocidas instantáneas capturando a personajes luciendo esta clásica prenda.
La idea de la página es que todo el mundo pueda cargar una foto suya llevando una trenchcoat de Burberry para crear un collage internacional.
http://artofthetrench.com/
Genial la tercera foto... Yo tb quiero uno!!
ResponderEliminarUn beso,
Patricia